Deze keer konden we wel deelnemen aan de Silverstone Classic Race die normaal midden in de vakantie van teameigenaar David Hart valt.

Het ex-vliegveld circuit met zijn uitdagende bochten is niet een van de meest eenvoudige banen, toch wisten de heren Hart het goed te doen met de AC Cobra Daytona in de tijdtraining (P7). De Lister Jaguar die David alleen bestuurde bleef deze keer ver achter door, achteraf gezien, een verkeerde afstelling van de motor (P17).

De eerste race op zaterdag was voor de Lister Jaguar. We hadden het probleem van de motor kunnen verhelpen en wisten zeker dat we naar voren konden komen. Zoals gewend van David manoeuvreerde hij behendig naar en zich op P8 te nestelen in de sub kopgroep.

Helaas moesten we de pits opzoeken door een lekkende remklauw wat einde verhaal betekende voor deze race.

Met de Cobra zat het helaas ook niet mee: door een scheur in de ophanging moest de reserve Cobra achteraan starten (P58) in een natte race wat een waar waterballet zou worden.

David nam de start voor zijn rekening, door een tweede opwarmronde en zware regenval was de start voor zijn voorgangers verwarrend en verloor hij heel veel tijd. De Cobra werd ondanks de matige start daarna snel naar voren gereden en Olivier nam het stuur over na de pitstop.

Eenmaal op gang zette Olivier zeer snelle rondetijden neer die maar liefst een halve seconde sneller waren dan de winnaars! Uiteindelijk resulteerde dit in een verdiende elfde plek.

Uitslagen:

Gentleman Drivers

  1. Bryant AC Cobra
  2. Wills Bizzarrini
  3. Haddon AC Cobra

11.Hart AC Cobra

Legends Stirling Moss Race

  1. Ward Lister Costin
  2. Barf Lotus 15
  3. Kent Lister Costin

Uitgevallen: Hart Lister Costin