In de Classic Endurance Racing 1 serie, bedoelt voor auto’s uit de jaren zestig en zeventig begonnen David en Olivier Hart uitstekend. Aan boord van de bijzondere Ferrari 512M werd er tijdens de kwalificatie een geweldige ronde neergezet die goed genoeg bleek voor pole-position.
Echter tijdens de kwalificatie ging de V12 van de Ferrari stuk waardoor helaas de auto niet meer in actie zou komen. Er wordt de komende tijd hard gewerkt om de Ferrari zo snel mogelijk weer terug op het asfalt te brengen.
In de Endurance Racing Legends zaten David en Olivier er goed bij met de Courage C60. In de eerste kwalificatie werd er getekend voor een derde tijd terwijl in de tweede kwalificatie, nadat de set-up van de Courage verder verfijnd werd, de zoektocht naar een vrije ronde beloond werd door de snelste tijd.
In de eerste race van het weekend startte met David Hart achter het stuur die na een ijzersterke stint de auto als derde binnenbracht. Na de verplichte pitsstop kon Olivier Hart met een aantal hele goede inhaalacties zich naar voren vechten om uiteindelijk als tweede te eindigen achter oud-fabrieksrijder Emmanuel Collard in zijn Pescarolo LMP1.
In de tweede race was het geluk niet aan DHG Racing’s zijde. Ondanks een sterke start en een prima eerste deel van de wedstrijd liepen David en Olivier dankzij een vervelend getimede virtual safetycar veel tijdsverlies op tijdens de pitstop. Waar de concurrentie een pitstop kon maken zonder tijdsverlies gold dat niet voor de Courage waardoor een topresultaat er niet meer in zat.
In de Group C klasse bracht het DHG Racing team de prachtige Peugeot 905 op de baan, een auto die in handen van Olivier Hart in de eerste kwalificatie maar liefst vijf seconden sneller was dan de concurrentie. Op een voor hem nieuw circuit bleek Olivier ook in de tweede kwalificatie ruim sneller waardoor de Peugeot beide wedstrijden van pole-position mocht vertrekken.
In de eerste race domineerde het team totdat een probleem met een wiel ervoor zorgde dat de Peugeot een extra stop moest maken. Met een ronde achterstand moest DHG Racing alles op alles zetten om tijd goed te maken, wat bijzonder goed lukte en ondanks de weinige tijd die er was om terug te komen kwamen David en Olivier alsnog als vierde binnen.
De tweede race nam David Hart geheel voor zijn rekening en in deze wedstrijd werd DHG Racing beloond voor het harde werken in Mugello. Met een enorme voorsprong van 100 seconden domineerde David de wedstrijd en werd een verdiende kroon op het weekend binnengesleept.
En zo bleek het DHG Racing team ondanks hier en daar wat pech bijzonder sterk. Dat belooft veel voor de rest van het seizoen.