DAVID HART

David Hart heeft vanaf zijn jeugd een passie voor auto’s en met name de autosport.Zijn carrière is begonnen met de Volkswagen Golf GTI in de begin jaren ‘80. Hierna heeft hij in meerdere merken een aantal cupseries meegereden, zoals Toyota Starlet en Alfa Squadra Bianca cup, waarbij hij driemaal kampioen is geweest. David zocht het wat hoger op en reed mee in de voorste gelederen van de bekende Ferrari-Porsche Challenge waar hij meerdere podium plaatsen wist te behalen in een Ferrari F40 en Porsche GT2. Niet alleen de moderne racerij interesseerde hem maar ook de klassieke automobielen. Hij behaalde in het FIA kampioenschap voor klassieke GT’s meerdere eerste plaatsen samen met Toine Hezemans in een Alfa GTA.

Rond 2000 reed David met diverse auto’s zoals de Lister Storm en Chrysler Viper. Hiermee behaalde hij diverse overwinningen op de mooiste circuits in Europa. Ook de Belcar series in België speelde een belangrijke rol in zijn autosportcarrière met zeer veel overwinningen en het behalen van het kampioenschap in 2005. Tijdens de diverse 24H races op Zolder was hij vaak in de voorste gelederen en won deze prestigieuze race maar liefst tweemaal met een Corvette. In de Sportscar wereld deed David, samen met Jan Lammers, eveneens mee in de Dome tijdens races op Le Mans en vele andere circuits.

Toch kwam het classic car racen weer om de hoek kijken; David kwam terug in de Masters series met vele exclusieve auto’s zoals een Bizzarrini, AC Cobra, Porsche 962, Ferrari 512 , Lola T70, allen in eigen bezit. Deze auto’s werden ingezet op Europa’s mooiste circuits zoals o.a. Le Mans, Nurnbürgring en Spa met maar een doel: winnen! Hoogtepunt in 2010 was nog even een uitstapje naar de beroemde 24h race van Le Mans waar David met de Corvette C6 een tweede plaats wist te behalen. In 2011 met een overvolle agenda waren de resultaten prima te noemen. Overwinningen met de AC Cobra en podium plaatsen met de Lola T70 MKIII waren onderdeel van de successen. Ook was David actief met de moderne racerij zoals met de V8-star en tijdens de 24H race op Spa met een BMW.

Vanaf 2012 richt het team zich volledig op het Classic Car racen en de moderne autoracerij laten we achter ons. Hoogtepunten waren zeker Le mans Classic te noemen waar David met de AC Cobra de Ford GT40’s het moeilijk wist te maken. Over de TT Trophy op Goodwood Revival maar niet te spreken, als eerste Nederlanders wist David Hart en Giedo vd Garde deze race op hun naam te schrijven met hun legendarische overwinning met de trouwe AC Cobra. De podiumplaatsen blijven een onderdeel van het DHG Team met David achter het stuur, wederom tijdens de Spa 6H race wist hij een derde plaats te bemachtigen. Bij de Masters Series en PP series is het vaak “raak”, daar werden de bekers naar binnen gesleept met de Lola, AC Cobra of de Lister Jaguar.
In 2016 zorgt Olivier Hart voor de meeste impact, die op zijn jonge leeftijd zijn entree maakt binnen het team, eerst in een Ford Cortina later met de Mustang. Het duurt niet lang of hij deelt het stuur van de Cobra samen met zijn vader David en met diverse podiumplaatsen en overwinningen sluiten zij samen het seizoen in Imola succesvol af.

Het jaar 2017 start modern voor de David en zijn zoon Olivier tijdens de WEK races op Zandvoort met de Porsche, een goede warm-up voor het race seizoen wat min of meer alles of niets werd.
Een mooi aantal podium plaatsen voor David en Olivier die steeds meer ervaring gaat krijgen met de klassieke autoracerij , maar dit jaar ook een aantal keren technische malheur aan de automobielen krijgt waardoor op de top evenementen niet gescoord werd. De overwinningen op Dijon en Monza bewezen toch hoe sterk de heren waren met de AC Cobra.

 

Met 2018 in het vooruitzicht en frisse moed van het hele team zou er voor moeten zorgen dat we in dit jaar wel een aantal top prestaties gaan leveren, met als hoogte punt Goodwood Revival, Le Mans Classic, Spa 6H en hist.GP op Zandvoort.
Met de Members Meeting de eerste race op Goodwood bewees het team de zaakjes goed voor elkaar te hebben door deze gelijk te winnen met de nieuwste aanwinst de Ford GT40.

Ook Le Mans classic zorgde voor een mooie eerste plek met de GT40, iets wat David wist te herhalen met de Lola op Zandvoort.
Met nog twee races te gaan in de overvolle maand September was het eerst de beurt aan Goodwood Revival, het evenement
waar wij willen scoren, en dat deden we ook maar even !
David en Olivier wisten met de AC Cobra de meest prestigieuze TT Trophy race te winnen, iets wat vader en zoon nooit meer afgenomen kan worden.
Net geen podium tijdens de Spa 6H race voor de Ford GT40, door ongelukkige safety car situaties (3X) verloren we veel tijd en moesten we het doen met P4, ook goed gezien 17 deelnemende Ford GT40’s.

Nu maakt het team zich op voor 2019, de auto’s worden totaal gestript en opnieuw opgebouwd voor het volgend race seizoen. Er zijn in 2019 weer voldoende uitdagingen zoals Goodwood Revival, Spa 6H race en de Historiche GP van Zandvoort maar ook deelname aan de Masters Race Series en de Patrick Peter Series zullen voor nodig spektakel zorgen.