David Hart heeft tijdens de twaalfde editie van de Monaco Grand Prix Historique indruk gemaakt. Met de recentelijk gerestaureerde Maserati 300S was de debutant op de straten van Monaco tijdens de vrije training en de kwalificatie voorin te vinden en was de DHG Racing coureur in de race ongenaakbaar, tot technische problemen roet in het eten gooiden.
Op vrijdag werd in de klasse C, voor sportwagens van 1952 tot 1957, een korte vrije training
van dertig minuten gereden. Dit betekende de eerste kennismaking met het circuit van
Monaco voor DHG Racing en voor David zelf. Gebrek aan baankennis leek David echter niet
te deren want met een gemiddelde snelheid van ruim 95 kilometer per uur en een rondetijd
van 2:06.304 prijkte de Maserati 300S op de tweede plaats, vlak achter een vergelijkbaar
exemplaar van de Spanjaard Fierro-Eleta en ruim voor de rest van het sterke veld.
Een dag later stond de kwalificatie op het programma en de coureurs werden niet alleen
begroet door prachtig weer maar ook door duizenden fans op de tribunes, mogelijk door de
corona-regels van de organisatie.
In de kwalificatie ging de kennismaking met de het circuit van Monaco en de Maserati verder
en verbeterde David zich consequent. Met 2:04.492 was hij dan ook een stuk sneller dan
ijdens de vrije training. Die tijd was goed voor de tweede plek op de start grid, opnieuw
achter Fierro-Eleta en vlak voor de Oostenrijker Halusa met een Jaguar D-Type.
De wedstrijd werd daarna op zondag verreden en bij de staande start was David verreweg
als beste weg waardoor hij als leider Sainte Devote, de legendarische eerste bocht in dook.
Met Halusa aanvankelijk in zijn kielzog was al meteen duidelijk dat David de snelste op de
baan was, iets wat onderstreept werd door de 3,5 seconde marge die hij in de
openingsronde opbouwde. Helaas eindigde daar het avontuur met de Maserati. Een
technisch mankement, waarschijnlijk een versnellingsbak probleem, maakte een einde aan
een sterke wedstrijd voor de DHG Racing coureur, die uitviel vanuit leidende positie.
Maar hoewel de finish niet werd gehaald was de indruk die David met de ex-Juan Manuel
Fangio Maserati 300S op de straten van Monaco had achtergelate onuitwisbaar.