Ook Olivier Hart met de Ford Mustang voelde zich thuis en met een vijfde startplek zat hij er goed bij om op het podium te eindigen.
Dat het niet vanzelf ging wist hij van te voren, maar door zeer snel en geen fouten te maken mengde hij zich in de kopgroep om uiteindelijk als tweede over de startstreep te gaan tussen de zeer snelle Ford Falcon’s.
De gentleman drivers race was een Nederlandse aangelegenheid tijdens de training, “onze” Nicky Pastorelli stond op pole met de Ferrari en daarnaast de heren Hart met de AC Cobra Daytona Coupe.
Pastorelli bleef op pole rijden en David kon zeer goed volgen met de Cobra en de andere goed achter zich houden.
De pitstop van het DHG Team verliep goed, Olivier nam het stuur over voor de laatste stint echter door een ontplofte accu kwam hij al snel langs de baan te staan.
Last but not least de race met de Lola die David deelde met Nicky Pastorelli, ze lieten de tweede tijd noteren tijdens de tijd training en bewaarde een nieuw setje banden voor de race.
Leo Voyazides die samen met Hadfield op kop stond behield ook de leiding bij de start, David kwam mooi als tweede door in de eerste rondes.
Door een aanvaring met Leo gingen beide heren van de baan af en wist David weer als vierde de race te hervatten, echter door twee lekke banden opgelopen in het incident moest hij de pits opzoeken.
Nicky moest op de reserve achterbanden proberen de achterstand in te halen wat
onbegonnen werk was, toch wist hij te eindigen op P10 met de snelste race ronde.
Pre’66 Touring cars:
- Gardiner/Wolfe Ford Falcon
- Olivier Hart Ford Mustang
- Thomas/Lockie Falcon
Gentleman drivers
- Pastorelli Ferrari GTO
- Gans/Wolfe AC Cobra
- Thomas/Lockie Jaguar E-type
Uitgevallen Hart/Hart AC Cobra Daytona
Hist.Sports Cars
- Wilson/Pittard Chevron B8
- Wright Lola T70
- Comes/Claridge Lola T212
- Hart/Pastorelli LolaT70