Voor Goodwood Revival waren dit jaar de allerbeste ingrediënten compleet aanwezig: The Indian Summer, de toeschouwers, de auto’s en vooral het hele sterke rijdersveld.
David en Olivier Hart en dit jaar Nicolas Minassion moesten de DHG-eer hooghouden. David en Olivier deelden de Jaguar E-Type, David in de Lister Jaguar en als hoogtepunt Olivier met Nicolas in de Ford Tojeiro de nieuwste aanwinst van het team.
De eerste race tijdens het weekend is de uurs-race met twee rijders de Kinrara Trophy met de E-type. De heren waren op P5 blijven steken door een slechte benzinetoevoer. Gelukkig biedt de tweede startrij voldoende mogelijkheden voor de race. David maakte wederom een bliksemstart en wist in P3 de eerste bocht uit te komen, later verloor hij nog een plekje maar bleef de top 3 goed volgen totdat hij in een spin raakte en door aarde-‘wall’ de auto pittig beschadigde. Na een noodreparatie in de pits nam Olivier het stuur over, echter er was al zoveel tijd verloren dat zelfs Olivier geen kans meer maakte op een hoge klassering ondanks zijn rondetijden gelijk aan de top 3.
Op zaterdag mocht David aantreden met de Lister Jaguar. De auto die de laatste tijd heel erg goed presteert waardoor hij de Lister op P4 wist te kwalificeren. P4 tijdens de race bleef P4 maar wat een fantastisch gevecht in deze kopgroep. Iedereen was vol met elkaar in de strijd waardoor de race extreem spannend was, David nam uiteindelijk genoegen met P4 zonder te veel risico’s te nemen. De eerste vier auto’s zaten binnen een seconde tot de finishvlag viel, David had de snelste rondetijd gereden van alle Jaguars en op 1-duizendste na de snelste tijd van de race: een geweldige prestatie.
Als hoogtepunt van het weekend de RAC Celebration Trophy. Hier mocht Olivier zich weer bewijzen samen met niemand minder dan Nicolas Minassian, de ex Le Mans Peugeot rijder waarmee hij de Ford Tojeiro mochten delen.
De Tojeiro is de nieuwste aanwinst voor het team, een auto die recentelijk was aangekocht en jaren niet had geracet en uit een Schots museum kwam. Enkele dagen voor het raceweekend werd er nog getest op een oval baan in Duitsland en moesten de vogelnesten nog uit de cockpit verwijderd worden. Uitzonderlijk is dan ook wel dat de Tojeiro zich gelijk moest meten met de top op Goodwood, een hele opgave voor deze nieuweling. Nicolas nam de kwalificatie als eerste op zich en zette al heel snel een zeer competitieve tijd neer. Olivier heeft het rustig aan gedaan maar kwamen toch uit op een prachtige plek op de eerste startrij P2. Minassian startte met de Tojeiro en wist al snel de leiding te pakken en deze ook niet meer af te staan tot de verplichte stop. Olivier nam het stuur over om zijn job af te maken en met de overwinning naar huis te gaan. Helaas zat het niet mee voor de jonge rijder, hij moest de auto in de pits parkeren met benzinedruk probleem. Wel wisten de heren nog de snelste rondetijd neer te zetten en tot het laatst wist Olivier heel dicht tegen de snelste tijd aan te rijden.
Uitslagen Goodwood Revival
Kinrara Trophy
- Pearson/Smit Ferrari GTO
- Turner/Hadfield Aston Martin DB4
- Franklin/Lips ferrari 250 SWB
20 Hart/Hart Jaguar E-Type
Sussex Trophy
- Wills Lotus Climax 15
- Hancock Ferrari Dino
- Minshaw Lister Jag Knobbly
- D.Hart Lister Jaguar Costin
RAC Celebration Trophy
- Wilson/Lotterer AC Cobra
- Shepherd/Duma AC Cobra
- Wakeman/Treluyer Lister Jaguar Coupe
Uitgevallen O.Hart/Minassian Tojeiro Ford