dhg racing goodwood members meeting
De Goodwood Revival meeting, een van de belangrijkste evenementen op de historische autosportkalender werd afgelopen weekend in het zuiden van Groot-Britannie verreden. Op het prachtige circuit van Goodwood maakte het DHG Racing team van David en Olivier Hart in alle wedstrijden waaraan het deelnam furore en vocht het steevast om de overwinning.

Olivier en David Hart deelden de Ferrari 250GT SWB in de 60-minuten durende wedstrijd om de Stirling Moss Trophy. Verreden op zaterdag in de namiddag. Gestart als vijfde had David een wereldstart en schoof hij meteen door naar de tweede plaats waarna het DHG team de hele wedstrijd bleef vechten om het podium. Na de verplichte rijderswissel bleek de Ferrari heel dicht op de leider te zitten en Olivier dichtte het kleine gat gestaag tot hij op de staart van de AC Cobra van BTCC-ster Andrew Jordan kwam. Tot een inhaalmogelijkheid kwam het echter niet meer, daarvoor was de wedstrijd net te kort, maar een geweldige tweede plaats was een mooi resultaat voor de coureurs en de Ferrari.

Olivier Hart en oud-F1 coureur Esteban Gutierrez deelden de razendsnelle Alfa Romeo Giulia Sprint GTA in de St. Mary’s Trophy voor toerwagens uit de jaren zestig en dat betekende in dit format dat beide coureurs een wedstrijd van 25 minuten mochten rijden. Gutierrez kwalificeerde zich als zevende en vocht zich in de eerste wedstrijd naar de vijfde plaats maar het echte vuurwerk kwam in de tweede race waar Olivier het continue opnam tegen de enorme Ford Galaxie’s en de iconische Lotus-Ford Cortina’s. In dit toerwagengeweld haalde Olivier alles uit de kast, inclusief meerdere momenten op het gras, om het podium te halen. De Alfa finishte de race als tweede maar het podium bij het gecombineerde resultaat bleek, met plek vier, net buiten bereik.

In de Sussex Trophy, de wedstrijd voor sportscars gebouwd tussen 1955 en 1960, trakteerden DHG Racing het Britse publiek ook op een waar spektakelstuk. In het bijna dertig auto’s tellende veld kwalificeerde David zich als vijfde met de Lister-Jaguar “Costin” terwijl Olivier de Maserati 300S, een auto die ouder en minder krachtig is dan de rest van het veld, knap als negende op de startgrid zette.
Een fantastische start zorgde ervoor dat de Lister met de speciale, aerodynamische body, gelijk naar voren kwam en David pakte dan ook meteen de leiding in de wedstrijd.
Een uitstekend gevecht met Sam Hancock in zijn Ferrari 246S ontstond maar de rode, Italiaanse sportscar viel na een handvol ronden uit. Dit betekende echter niet dat David zonder uitdaging naar de finish kon rijden, verre van zelfs, want James Cottingham in zijn Tojeiro reed het gat dicht en zette de aanval op de leiding in.
Het gevecht om de eindoverwinning werd beslist op enkele millimeters hier en daar maar uiteindelijk kon de Tojeiro aan de Lister voorbij en moest David na een prachtige wedstrijd toch genoegen nemen met de tweede plaats.
Olivier reed eveneens een sterke wedstrijd, ondanks het feit dat de Maserati het op moest nemen tegen auto’s waar het in periode nooit tegen zou hebben gestreden. Na een sterke start nestelde hij zich op de zevende plek, een positie die hij vast zou houden tot de finish. Een resultaat waarmee Olivier meer dan tevreden mocht zijn.

En daarmee eindigde de 2022 editie van de Goodwood Revival weliswaar zonder overwinning maar met drie fantastische evenementen en genoeg zilverwerk als motivatie voor volgend jaar was het voor DHG Racing alsnog een zeer succesvol evenement.