DHG Racing heeft tijdens de Le Mans Classic bijzonder goed gepresteerd. Op het legendarische Franse circuit, waar een paar weken eerder de honderdste verjaardag van de 24 uur van Le Mans gevierd werd, legden David en Olivier Hart beslag op twee overwinningen en zeven podiumplaatsen en was DHG Racing een van de meest succesvolle teams van de Classic.
Het grootste succes van het weekend kwam in de wedstrijden om Grid 5, voor sportscars en GT’s uit de late jaren zestig en vroege jaren zeventig. Met de Lola T70 MK3B, een auto waarmee DHG Racing al enorm veel successen heeft geboekt, schreven David en Olivier opnieuw geschiedenis. Nadat in de kwalificatie een vijfde tijd neergezet werd, bleken vader en zoon in staat om in de eerste race naar de derde plaats te rijden. Maar het grote succes kwam in de tweede en derde race. In de tweede race werd er na een zeer sterke start gelijk progressie geboekt en kon het team na de pitstop de leiding overnemen. Uiteindelijk zou er met een marge van maar liefst een halve minuut gewonnen worden. Ook in de derde race was de winstmarge meer dan twintig seconden, en dat in een veld van ruim tachtig auto’s. Ditmaal mocht er gestart worden vanaf pole-position en was al heel vroeg duidelijk dat DHG Racing ook deze overwinning niet zou laten schieten.
Minder makkelijk ging het in Grid 4 waar David en Olivier de Ford GT40 deelden. Na een goede kwalificatie waarin zij de vijfde tijd neerzetten bleek gedurende het evenement dat een motorprobleem aan het ontstaan was. Na een zesde plaats in de eerste race en een achtste in de tweede werd dan ook besloten om het materiaal te sparen en de derde race te laten voor wat het was..
In de Group C klasse werden de kwalificatiesessies ontsierd door gele en rode vlaggen waardoor een vrije ronde er vrijwel niet in zat. Hierdoor kwamen David en Olivier uiteindelijk niet verder dan een tiende tijd, terwijl er in de Lola T92-10 veel meer snelheid zat.
Dat werd in de openingsronde van de eerste race meteen duidelijk. Met David achter het stuur sneed de Britse sportscar als een mes door de boter en pakte hij op briljante wijze de leiding. Het was deze opening die het DHG Racing team het momentum wat het nodig had om mee te doen om het podium. Nadat Olivier tijdens de pitstops het stuur had overgenomen bleek dat ook hij over geweldig veel snelheid beschikte en mede dankzij de tweede snelste ronde van de race legde het team beslag op de tweede plaats in de wedstrijd.
Olivier reed alleen in de tweede, kortere race waar hij zich in een handvol ronden naar voren moest vechten. Dit lukte erg goed en waar aanvankelijk leek het erop alsof de vierde plaats het eindstation zou worden, bleek na de race dat een straf voor een concurrent ervoor had gezorgd dat in de Group C races twee bekers gewonnen waren.
David en Olivier deelden de Courage C60 in de Endurance Legends waar in de eerste race een zware regenbui in de opwarmronde voor een rode vlag en veel oponthoud zorgde. Eenmaal gestart bleek ook hier David in staat om naar voren te komen. Vanaf de zevende plaats in het zeventig-auto’s tellende veld ging de zwarte LMP1 sportscar gestaag richting de top drie en na de verplichte pitstop kon Olivier het karwij afmaken en pakte hij de derde plaats.
Olivier finishte in de sprint race op dezelfde podiumplaats na een rondenlang gevecht met François Perrodo in een Toyota GT-One. Met ongeveer twintig kilometer per uur meer aan topsnelheid was de Japanse sportscar op de lange rechte stukken in het voordeel en wist Perrodo in de laatste ronde de tweede plek van Olivier af te snoepen. Desondanks was het DHG Racing team ook nu zeer tevreden met twee bekers.
De Le Mans Classic is een van de grootste evenementen van het jaar, met bijna duizend deelnemende auto’s, volle tribunes en bakken met historie. Dat juist hier DHG Racing zeven podiumplaatsen en twee overwinningen pakt, is zeker een van de hoogtepunten van het seizoen.