David Hart en Nicky Pastorelli hebben in de twee wedstrijden waarvoor DHG Racing was ingeschreven pech omgezet in een goed resultaat. In zowel de Gurney Cup als de wedstrijd om de Pierpoint Cup waren er problemen in de kwalificatie maar, zoals het hoort in de historische autosport, de handdoek werd niet geworpen, met twee top tien finishes tot gevolg. .
In de Gurney Cup, vernoemd naar de legendarische coureur en engineer Dan Gurney en bedoeld voor sportsters deelden David Hart en Nicky Pastorelli de Ford GT40 die tijdens de Spa Six Hours zoveel indruk had gemaakt. De kwalificatie bleek een moeizame, waarin door een technisch probleem maar twee echt snelle ronden gereden konden worden. Meer was er in de relatief koude herfst-omstandigheden nodig om het maximale uit de Amerikaanse supercar te halen en de veertiende plek was het resultaat.
Deze technische problemen bleken voor de race niet op te lossen, maar historische racerij draait naast een intense competitie ook om camaraderie en dus werd een oplossing gevonden. David zou de race rijden met goede vriend Hans Hugenholtz in diens GT40. Gestart als negende werkte het duo zich in de ruim drie kwartier durende race op naar de zesde plaats, een meer dan uitstekend resultaat in een veld vol met Le Mans winnaars als Tom Kristensen en Andre Lotterer.
Foto: Carlo Senten
De kwalificatie voor de Pierpoint Cup, voor toerwagens met een V8 motor, tot 1966, was eveneens moeizaam voor David en Nicky. Een probleem zorgde ervoor dat het duo achteraan zou moeten starten vanaf de 28e plek op de startgrid. Een superstart zorgde ervoor dat David al in de openingsfase naar voren schoof en op de twaalfde plek terecht kwam. Een langdurige safetycar was vervolgens de enige reden dat de rood-zwarte Mustang niet nog meer progressie kon boeken tot de verplichte pitstop met rijderswissel.
Met Nicky Pastorelli achter het stuur voor de tweede helft van de 26 ronden tellende wedstrijd bleef het momentum bij DHG Racing en werd er gevochten voor een plek in de top tien, met name met de Ford Mustang van oud-Le Mans topper Nicolas Minassian. Zeven tiende van een seconde bleef de DHG Racing Mustang op de streep achter de auto van de Fransman maar de negende plek in de einduitslag was gezien de startpositie meer goed.
Foto: Carlo Senten
En daarmee kon DHG Racing relatief tevreden de Goodwood Members Meeting, voor het eerst in de herfst gehouden, verlaten.
Foto: Bob van der Wolf